Kehidupan ini adalah seperti sebuah perjalanan dimana adakalanya kita terpaksa menempuh pelbagai dugaan dan rintangan di sepanjang perjalanan .....

Monday, April 11, 2011

Boleh ke 1 hari hidup tanpa handphone?


Bagi org yg jrng2 gunakan handphone.. mungkin dorg x kesah sgt kot kalau 1 hari xde handphone nie..
tpi bgi org yg ari2 gunakan handphone..cmne lak? lebih2 lgi bgi org yg berkerjaya n org yg mmpunyai kekasih/org yg trpenting dlm hidupnye.. mesti nk selalu cntact kn?
handphone tu adalah slh 1 alat utk kte brkomunikasi dgn org. x kre r sma ada dkat atau jauh..
handphone juga boleh kte gunakan utk tngkp gmbr, mlayari intrnet, ambil video.. n mcm2 lgi la.
lbih2 lgi dgn tknologi yg de skrg nie kn.. mcm2 leh kte wt dgn handphone.
bygkn la kalau 1 ari.. handphone tu hilng? xpun...kne curi? mungkin jgk...trtnggal kt mne2? pe korg rse?
adkah korg rse khilangan ssuatu yg sgt brharga? msti rse kalau de org call or msj kte sbb de hal pnting ke... sbb rndu ke.. pstu.. nombor2 dlm handphone tu.. cmne lak? mcm mne kte nk brhubung ngn org lain.. tol x? jwpnnye.. ade kt korg sndri...
 bagi aku.. handphone sgt2 pnting. ye r.. klau x.. buat ape dorg cipta handphone. tol x?
prnah aritu time aku prgi kje.. aku lupe bwk handphone.. trtnggal lak kt umh.. adoi..
aku rse cm bosan gle aritu.. mne xnye.. xde bunyi handphone mnggnggu aku.
rse cm x lengkap ari aku.
blek umh.. aku trus cri handphone.. x sngke.. ade gk org yg rndu aku. :)
n kalau aku pegi mne2 pun.. aku lupe bwk handphone..
msti aku rse serba kekurangan.. rse serba x kne je aku kuar tu..
asyek pkir handphone je..
nampak sgt handphone sgt pnting dlm hidup aku.. kn? kn? hee..

ha...aku nk ckp nie.. aku pling x ske.. org bengng.. pstu cmpak handphone.. yg tu aku mmg x ske..
org lain bkn maen lgi jge handphone.. dorg sng2 je cmpak handphone.. ish3..
pe la slh handphone tu.. haishh.. last2...trpkse gi kdai handphone nk repair handphone tu sbb dh rosak.
ha... tau lak nk gi repair blek.. time cmpak.. x pkir lak..
tau lak handphone tu pnting..
kalau nk cmpak pun.. cmpak la kt ktil or sofa ke.. tpi make sure handphone tu x mlntun ke lntai la.. haha..
(yg nie aku tujukan khas tuk sseorg.. klau dye bce.. dye tau la yg tu dye.hehe.. tp...bgi ssape yg trse.. maap la ye.sy hnye mluahkan isi hati.huhu.. )

"pape pun.. aku akan rasa sunyi n bosan.. kalau 1 hari x pegang handphone" :)
tanpa handphone nie aku rasa serba x kena..
korang? cmne lak?


p/s : melalui handphone la aku dpt brkenalan rpat ngn dye. melalui handphone la aku dpt cntact dye. melalui handphone la aku dpt dengar suara dye. melalui handphone la aku dpt luahkan sgala2nye...! heeee....

*** Thanx sudi baca.. Kalau rajin, tinggalkan la komen sekali ***

6 Orang Suka Senyum :):

PReDicToR said... Reply To This Comment

ye...sgt2 pntg....lebih pnting dari duit kadang2

Nona Hana said... Reply To This Comment

heee... btl3.. :)

Unknown said... Reply To This Comment

cik aish tk pernah pentingkan hp..kadang kadang kalau nak keluar, malas nak bawak.kadang kadang dah pukul 10 malam baru perasan eh mana hp..upenya dlm keta. haha..seyes..tatau nape pangai camtu..lgpun bukan ada yang nk msg or call pun.. so tu yg abaikan je

Unknown said... Reply To This Comment

dulu tak penting.. sekarang amat2 diperlukan.. hehe..^_^

Nona Hana said... Reply To This Comment

to cik aish : laen org.. laen prangainye.. sbb aish pun jrng guna hp kn? so,aish x ksah sgt psl hp nie.. tp bg sy lain. kalau trtnggal hp...de lak yg mrh.. coz x dpt cntact.. ish2..

Nona Hana said... Reply To This Comment

to shezwan : yep! sy stuju.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...