Kehidupan ini adalah seperti sebuah perjalanan dimana adakalanya kita terpaksa menempuh pelbagai dugaan dan rintangan di sepanjang perjalanan .....

Saturday, March 19, 2011

Oh no! Motorku mati kat traffic light!

Tengah best2 bwak mtor.. ttibe lak mtor leh mati time kat traffic light. Gelabah dwatnye.. dalam pale otak aku.. sape la aku nak mintak tolong nie... adoi..
Dah motor mati tu.. aku alih la motor kt tepi jalan.. aku cube startkan.. tapi xleh.. aku rase.. nie msti sbb minyak abis.. haiyaa.. 
Nasib baek de sorang mmat nie.. dye nk tlg aku hidupkan motor aku.. tapi xleh gak.. aku ckp "xpe la.. nie msti minyak abz nie". dye kate.. "xpe la.. awk bwak motor sy smpai kt dpn tu".aku pikir..bior btl mmat nie.leh cye ke? aku jawab.. "eh,xyh la. nie minyak xde nie". dye jwb blek.. "abztu... xkn awk nk tolak motor nie smpai stesen minyak". aku dalam keadaan yakin x yakin ngn mmat nie.. aku bwak la motor dye tu mnuju ke stesen minyak.. pastu dlm turun bukit tu.. aku tekan brek motor dye.. x jln.. aiyoo.. dlm pale otak aku.. pkir aku trbabas je kang nie.. ye r.. motor dye motor lme.. pstu brek cm x mkn.. so,aku bwk la motor dye tu kt bhgian rumput...bior dye slow..nseb baek x trbabas. ble dh nk smpai kt stesen minyak naek bukit tu... aku tukar blek motor ngn dye.. aku ckp la "motor nie break cm x mkn je".dye jwb.."eh,sy bwk ok je..". dye kate.. biar dye tolak motor aku gune motor dye.. then, smpai la ktorng kat stesen minyak.. pastu.. aku topup la rm5 minyak motor aku tu.. dye plak tolong aku isikn minyak tu.. aku tengok.. brpluh2 dye. mybe sbb tolak mtor aku td. hee.. 
dye ckp kat aku "kering gle minyak mtor awk nie". aku jwb.."tu la psl.. igtkn cukup lgi". dye tnye aku.."nk pegi mne nie?". aku jwb.. "nk gi sri gombak bwh tu je.. jumpe mmbe". then dye ckp.."sy nie ngh bosan2 jln2 td. klau awk x bz la kn.. sy igt nk ajk awk jln2..". dlm pale otak aku.. aku pikir.. laen mcm je mmat nie.. tlg de mkne tu... so aku jwb. "errr...sy dh jnji nk jumpe mmbe nie.dye dh tggu da.".. dye jwb blek.. "ye ke? xpe la".. time aku nk blah tu.. dye thn aku.. dye tnye.."de no fon x?".. haiyaa.. smpai nk mintak no fon lak tu.aku xnk bg.. lgpun aku bkn knl mmat tu.. dsebabkn dye dh tlg aku.. aku pun pkir 2 3 kli gk.. urm,nk xnk.. aku bg r gk no fon yg aku x gune sgt.dlm pale aku.. arap2 la dye x contact aku.. pastu dye tnye nme aku plak.. aku pun jwb la.. 
aku pun nk blah r dri ctu.. aku ckp ngn dye.. "trima kasih la tlg.. ssh2 je..".. dye kate.. "bwk motor tu leklok".. urm,nseb baek la de org tlg.


p/s : trima kasih la kpd org yg tlg aku tu.tp.. tlg de mkne tu.. urm, de ke org nk tlg aku lgi klau motor aku mati lagi? xtau la.. klau motor aku mati time mlm2.. cmne la.. ish...arap2 la x jdi cmtu..

*** Thanx sudi baca.. Kalau rajin, tinggalkan la komen sekali ***

0 Orang Suka Senyum :):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...